دانلود ترجمه مقاله تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الكترونیكی
دریچه ی گاز الکترونیکی , سیستم آزمون , زمان پاسخ
تحقیقات در سیستم تست عملکرد دریچه ی گاز الكترونیكی
Research on Electronic Throttle Performance Test System
چکیده :
جریان ورودی هوا در سیلندر موتور توسط دریچه ی گاز الکترونیکی کنترل می شود . که بخشی مهم از کنترل در موتور های خودرو و دارای اثر مستقیم بر روی بهره وری سوخت و امنیت خودرو دارد . برای داشتن یک کیفیت مناسب تست عملکرد سیستم دریچه ی گاز الکترونیکی باید انجام شود که برای تولید کنندگان مهم بوده و برای دستیابی به این آزمون دیچه ی گاز الکترونیکی طراحی براساس نرم افزارC++ وPC-6259 اقداماتی داده شده است . و اطلاعات کسب شده از کنترل دریچه ی گاز برای PID ذخیره می شود . در حال حاضر سیستم با استفاده از دریچه ی گاز الکترونیکی در کارخانه ها نصب می شود . در مقایسه با دستگاه های تست اصلی این سیستم ثبات بیشتر و دقت بالاتری دارد . علاوه بر این 40% در زمان آزمون اطلاف زمان کاهش پیدا می کند .
کلمات کلیدی : دریچه ی گاز الکترونیکی – سیستم آزمون – زمان پاسخ
1 – مقدمه
دریچه ی گاز الکترونیکی که جریان هوا را در موتور تنظیم می کند و به طور مستقیم بر عملکرد خودرو تاثیردارد . پارامتر هایی مانند قدرت قابلیت اطمینان آسایش و راحتی کاهش مصرف و ... را به ارمغان می آورد . که بخش ضروری از موتور های خودرو است . آمار و ارقام ارزیابی دریچه ی گاز الکترونیکی را لازم می داند . مانند زمان پاسخ و میزان دقت و خطا در هماهنگ سازی و سنسور های موقعیت خطی و گشتاور موتور لازم است . براساس تکنولوژی ابزاری مجازی پارامتر های زمان و تست عملکرد سیستم دریچه ی گاز الکترونیکی در تحقیقات گذشته معرفی شده است . موقعیت سنسور و میزان دور آرام موتور و سیستم تست شیر دریچه ی از الکترونیکی قبلا انجام شده است . به منظور اطمینان از کیفیت دریچه ی گاز الکترونیکی تولید کنندگان مایل به ارزیابی کیفیت در کل محصول می باشد . برای ارضای تقاضا یک سیستم جدید پیشنهاد شده و توسعه می یابد . در این سیستم و در محیط C++ کنترل PCI-6259 در کارت های داده ها جمع آوری شده و برای رسیدن به تشخیص عملکرد و ارزیابی کیفیت دریچه گاز الکترونیکی از آنها استفاده خواهد شد .
2 – روش تست عملکرد باز شدن دریچه الکترونیکی
دریچه گاز الکترونیکی شامل موتور و دنده ی کاهش و سوپاپ درچه گاز و موقعیت سنسور و ... است . این عمل تو سط سیگنال ها از واحد ECU . تنظیم دریچه ی گاز الكترونیكی را از طریق چرخ دنده ها كاهش می دهد . و سپس دریچه باز نگه داشته شده و برای اطمینان از ایمنی رانندگی است . سنسور موقعیت معمولا یك پتانسیو متر كشویی خطی است كه تشخیص باز شدن درچه گاز الكترونیكی را بر عهده دارد . مقاومت پتانسیو متر خطی با موقعیت تغییر دریچه گاز الكترونیكی تغییر كرده و سپس ولتاژ مربوطه سیگنال را می دهد كه توسط سنسور تولید شده و به ECU فرستاده می شود . 5 موقعیت برای قرار دادن صفحه دریچه در دریچه ی گاز الكترونیكی وجود دارد . موقعیت مكانیكی OMA موقعیت قطع مكانیكی UMA پایین ترین موقعیت قطع برق OEA بالا ترین موقعیت قطع برق UEA و موقعیت اولیه NLP است . توزیع موقعیت در شكل 1 نشان داده شده است . زمان پاسخ در UEA به OEA و OEA به UEA و NLP به OEA و OEA به NLP و UEA به NLPدرسه محیط دمایی مختلف شامل 120C0-48C0-40C0 كاملا منعكس كننده ی اجرا ی جامع سنسور موقعیت و موتور واحد می باشد . بنابراین این پاسخ می تواند به عنوان معیاری برای تعیین اینكه آیا دریچه گاز الكترونیكی واجد شرایط است به كار می رود . همانطور كه در جدول 1 نشان داده شده است . بار استاندارد در دریچه ی گاز الكترونیكی ذكر شده است .